4 Cringe-Worthy Errors Published by Respected Publications

The Chicago Tribune famously published a premature headline declaring Thomas Dewey the winner of the 1948 election over Harry Truman, which you may recognize as a thing that didn't happen. Amazingly, the news media does stuff like this all the time, because just like any other profession in the world, the news is full of clumsy assholes.

Advertisement

4
Accidental Obituaries

Newspapers keep regularly updated "obituary drafts" of famous people who look like they might drop dead at any moment so they can be the first to break the story when it happens. Please note that "fame" and "relevance" do not always share a taxi, so many of these obits boil down to "Hey, remember this guy? Well he's dead."

Continue Reading Below

Advertisement

Occasionally, the obituary drafts get published by mistake. The Associated Press released one for comedian Bob Hope, declaring him dead five years before it actually happened (to be fair, Bob Hope's jokes had been dead for centuries). Bloomberg ran a 17-page obituary for Steve Jobs in 2008 (Jobs didn't pass away until 2011), which seems a little excessive, considering that it rivals the length of the New York Times obituary for Gandhi, a person who arguably did more noteworthy things than make toys for rich people.

4 Cringe-Worthy Errors Published by Respected PublicationsKeystone-France / Getty
And who unarguably had a better chest.

Continue Reading Below

Advertisement

Continue Reading Below

Advertisement

3
Declaring Dead People Alive

Announcing that someone is dead when they are actually alive is bad, but reporting that a person is still alive when they've been reclaimed by eternity is way worse.

4 Cringe-Worthy Errors Published by Respected Publications
In this vein, we'd like to announce that Abraham Lincoln has spent the last 147 years hiding out as a street sweeper in Duluth.

Continue Reading Below

Advertisement

In 2006, dozens of newspapers and websites ran front-page stories declaring that the miners trapped in the Sago Mine disaster in West Virginia had been rescued, when in reality all but one of them had been killed.

4 Cringe-Worthy Errors Published by Respected Publicationsandycarvin

Continue Reading Below

Advertisement

The story was already national news by that point, and families of the "survivors" had gathered at a local church to celebrate and await the return of their loved ones. This is like telling a child to wait up for Santa, and then explaining St. Nick's absence the next morning by saying that he fell down the chimney and broke his neck.

Continue Reading Below

Advertisement

Arguably worse, in 1912, The Christian Science Monitor (today a renowned and multiple Pulitzer Prize winning publication) printed an article claiming that the Titanic had been rescued by a tow ship and everyone on board had survived, when all but a handful of passengers and a Kate Winslet balloon animal had drowned.

4 Cringe-Worthy Errors Published by Respected Publications
"Shiftless young man undresses, abandons wealthy socialite."

Continue Reading Below

Advertisement

2
The Completely Opposite Supreme Court Decision

CNN and Fox News dooked up one of the biggest stories of the year when they announced that the Supreme Court had overturned the "individual mandate" portion of the Affordable Care Act, effectively defeating the bill. This is like being given a jet pack but told that you must pay for it with infant bones.

4 Cringe-Worthy Errors Published by Respected PublicationsTom Williams / Getty
Worth it, but horrible.

Continue Reading Below

Advertisement

Continue Reading Below

Advertisement

Except the Supreme Court had done no such thing. They had merely begun discussing the possibility of it being overturned, which sent the two news giants sprinting to the airwaves and the Internet like 6-year-olds in a race to tell on each other:

4 Cringe-Worthy Errors Published by Respected PublicationsCNN

Both networks corrected the error within minutes, but "minutes" is "forever" in Internet time.

1
President-Elect Mitt Romney

Mere hours after the polls closed and news agencies began calling the 2012 election for Barack Obama, it seemed like Mitt Romney's time in the spotlight was over.

4 Cringe-Worthy Errors Published by Respected PublicationsEmmanuel Dunand / Getty
Soul Asylum's "Runaway Train" is playing in his mind.

Continue Reading Below

Advertisement

Continue Reading Below

Advertisement

But apparently no one told the interns running his website, because for at least a few minutes on the night of November 6, Romney's campaign page briefly turned into a deafening victory scream, declaring him president-elect and outlining his inauguration plans like a glimpse of some alternate Ray Bradbury future brought on by a time traveler buttfucking a dinosaur and changing the course of history.

4 Cringe-Worthy Errors Published by Respected PublicationsRomney for President, Inc
At least the inauguration date is still accurate.

The page was quickly deleted, but the Internet is like a newspaper-hoarding schizophrenic -- once you give it something, it keeps it forever.



For more from Ashe, check out Weird Shit Blog.

To turn on reply notifications, click here

763 Comments

Load Comments